İhtiyaç sahibi ailelerin merakla beklediği Nisan ayı doğum yardımı ödemeleriyle ilgili müjdeli haberler gelmeye devam ediyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın resmi açıklamalarına göre, bu ay yapılan ödemeler, doğurganlığı teşvik etmek ve aileleri desteklemek amacıyla düzenli olarak ailelerin hesaplarına yatırılıyor. Özellikle yeni doğan bebekleri olan ailelere sağlanan maddi destekler, sadece bölgesel değil, ülke genelinde de büyük yankı uyandırıyor.
Bu kapsamda, Bakan Mahinur Özdemir Göktaş, yaptığı açıklamada, Nisan ayı doğum yardımı ödemelerinin bugün itibarıyla annelerin hesaplarına aktarıldığını duyurdu. Bakan Göktaş, 2025 Aile Yılı kapsamında doğum yardımı miktarlarının güncellendiğine dikkat çekti. Yeni düzenleme ile birinci çocuk için 5 bin lira tutarında tek seferlik ödeme yapılırken, ikinci çocuk için aylık 1.500 lira, üç ve daha fazla çocuk sahibi ailelere ise aylık 5 bin lira destek sağlanmaya devam ediyor. Bu uygulama, ailelerin çocuk sahibi olmalarını teşvik etmek ve sürdürülebilir aile yapısını güçlendirmek amacıyla hayata geçirildi.
Ödemelerin, toplamda 589 bin 603 çocuk ve ailesi faydalanmakta olup, Bakan Göktaş, şu anda toplam 990 bin 360 annenin hesaplarına toplamda 15,9 milyar lira tutarında ödeme gerçekleştirildiğini bildirdi. Ayrıca, ödemelerin Halkbank aracılığıyla yapıldığını ve bu ödemelerin çocuklar 5 yaşını tamamlayana kadar kesintisiz devam edeceğini vurguladı. Ailelerin başvurularını kolayca yapabilmesi için e-Devlet ve ‘İlk Öğretmenim Ailem’ mobil uygulaması üzerinden başvuru sürecinin yürütüldüğünü belirten Bakan Göktaş, ayrıca ödemelerin düzenli ve sorunsuz olması adına tüm ailelere hayırlı olmasını diledi. Bu uygulamalar, ailelerin ihtiyaç duyduğu destekleri hızlı ve güvenli bir şekilde almasını sağlamayı hedefliyor.
