Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Beştepe’de düzenlenen Muharrem iftarında yaptığı konuşmada, Kerbela hadisesinin yalnızca tarihsel bir olay olmadığını, acısının ve hüznünün hala yüreklerimizde derin izler bıraktığını vurguladı. Erdoğan, “Kerbela’nın acısı, 14 asırdır insanlığın kalbinde yaşamaya devam ediyor. Bu acı, hepimizin ruhunda tazeliğini koruyor ve onu unutmamak, gelecek nesillere aktarmak zorunda olduğumuz kıymetli bir miras olarak duruyor.” ifadelerini kullandı.
Devamında Muharrem ayının sevgi, sabır ve paylaşma ayı olduğunu hatırlatan Erdoğan, “Bu mübarek ayda tuttuğumuz oruçların, ettiğimiz duaların ve gerçekleştirdiğimiz hayırların Hak katında kabul edilmesini yüce Rabbimden niyaz ediyorum. Aynı zamanda yarın idrak edeceğimiz Aşure Günü’nün barış ve kardeşlik ortamını pekiştirmesine, toplumumuzda sevgi ve hoşgörünün artmasına vesile olmasını temenni ediyorum.” şeklinde konuştu. Erdoğan, ayrıca, şehadetlerinin 1387. yıl dönümünde Hazreti Hüseyin Efendimiz ve yoldaşlarını rahmet, minnet ve saygı ile andığını dile getirdi.
Erdoğan, sözlerine devam ederek Kerbela olayının sadece tarihsel değil, aynı zamanda günümüzde de büyük bir anlam taşıdığını belirtti. “Kerbela’nın hüznü, burukluğu ve kasveti, gönüllerimizin derinliklerinde hâlâ yaşıyor. Hazreti Hüseyin Efendimizin ve beraberinde şehit olan yoldaşlarının varisi olarak bizler, bu acı mirasın taşıyıcılarıyız ve onun yükünü yüreklerimizle taşıyoruz.” diyerek duygularını dile getirdi. Cumhurbaşkanı, bu vesileyle birlik ve beraberliğin önemine vurgu yaparak, tarihimizin bu önemli olayından alınacak derslerle geleceğe daha umutla bakacağımızı sözlerine ekledi.
Erdoğan, konuşmasında ayrıca Türkiye’nin inanç ve etnik köken ayrımı gözetmeksizin tüm vatandaşlarına eşit hizmet sunduğuna, özellikle Alevi toplumu ile yakından ilgilendiğine dikkat çekti. “Alevi vatandaşlarımızın kültürel ve dini ihtiyaçlarına gece gündüz sahip çıkıyor, onların sorunlarına çözüm üretmek için projeler hayata geçiriyoruz. 2022 yılında kurulan Alevi Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı ile cemevlerimizdeki hizmetleri kurumsal hale getiriyoruz ve bu çerçevede ülkemizdeki bin 133 cemevinin bakım, onarım ve destek işleri devlet tarafından karşılanıyor.” ifadelerini kullandı. Erdoğan, son üç yıl içinde 533 cemevinin bakım ve onarımı, tefrişatı için yaklaşık 800 milyon liranın kullanıldığını ve 2026 yılı sonuna kadar 500 civarında cemevine hizmet götürmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Depremlerden etkilenen bölgelere uygulanmaya devam edilen yardım çalışmalarını da anlatan Erdoğan, özellikle 6 Şubat depremlerinin ardından 11 ilin tüm ihtiyaçlarının hassasiyetle karşılandığını belirtti. “Yıkılan veya ağır hasar gören 13 cemevimizin inşası ve ihyası da devam ediyor. Bu çalışmalarımız, Türkiye’nin birlik ve beraberliğini güçlendiren en önemli adımlardan biri olarak görülüyor. Her zaman olduğu gibi, Alevi vatandaşlarımızın yanında olmaya, onları sevgiyle ve kardeşlikle kucaklamaya devam edeceğiz.” diyerek sözlerini tamamladı.
